Fan Yenileme/Güçlendirme (Retrofit)

FAN YENİLEME VE GÜÇLENDİRME PROJELERİ

Fanlarda Retrofit Çalışması Neden Yapılır ?

  • Fan Verimi Artırılarak Enerji Tasarrufu Elde Edebilmek
  • Doğru Çalışma Noktası ile Enerji Tasarrufu Sağlayabilmek
  • Toz Yapışmasına Bağlı Vibrasyon Artışını Önleyebilmek
  • Toz Yapışmasına Bağlı Duruşları Azaltabilmek
  • Çark Ve Gövdede Hızlı Aşınmayı Önleyebilmek
  • Kapasite Yetersizliğini Bertaraf Edebilmek
  • Düşük yatırım maliyeti ile mevcut fanların modernizasyonu ve yenilenmesinin sağlanması
  • Ürün hizmet ömrünün uzatılması
  • Gürültü seviyesinin azaltılması
  • Üretim hacminde artışın sağlanması
  • İşletme ve Bakım maliyetlerinin azaltılması
  • Yasal gerekliliklere uyumun sağlanması

Fan Retrofitinin Aşamaları

Komple Fan veya Sadece Rotor Tasarımı Kararı

Mevcut salyangoz gövde içinde yeni bir rotorun tasarlanıp tasarlanamayacağına karar vermek

Mevcut Salyangoz Gövdenin, talep edilen kapasite değerlerine göre yeni rotor tasarımı dikkate alınarak değerlendirilmiştir.

Salyangoz Gövde durumu uygun ise sadece rotor tasarımı yapılır. Değilse, komple fan sunulur

Yeni Rotor & Fan Tasarım Aşaması

Kavramsal Tasarım

ALFER'in tasarım korelasyonları etkileşimli fan tasarım yazılımı ile

Aerodinamik Tasarım / CFD / Kapasite ve Akış Kontrolü

Fanın Giriş cepi ve fanın salyongaz gövdesinin içindeki akış

Kanat pasajı ve salyangoz gövdedeki akış

Aerodinamik Tasarım / CFD Analizi

Fan CFD Analizleri / Hız dağılımı

Mekanik Tasarım / Gerilme ve Sehim Kontrolü

Max. 425 Mpa (990 rpm)

Max 1,6 mm (990 rpm)

Mekanik Tasarım / Gerilme ve Sehim Kontrolü

1 mod 29,50 Hz (1770 rpm)

2 mod 39.05 Hz (2343 rpm)

8 mod 22,43 Hz (1345 rpm)

7 mod 20.53 Hz (1231 rpm)

Retrofit Fan Tasarım Örneği

Düşük Özgül Hız (nq24) Fırın ID Fan

Problemin Tanımı?

  • Toz Birikmesinden Kaynaklanan Titreşim Artışı
  • Her ay tekrarlanan fan kaynaklı sistemin durması
  • Üretim Kaybı
  • Rulman yatağı ve rulman ünitelerinin kullanım ömrünün azalması

Problemin Çözümü

  • Sahada fan performans testinin yapılması ve mevcut çalışma değerlerinin tanımlanması
  • Yeni Çalışma Noktası Tanımlama
  • Sorunlar göz önünde bulundurularak Özel Yapılmış Fan Tasarımı

Yeni tasarımdaki Önlemler nelerdir?

  • Yıldız tipi bir Arka Plaka tasarlayarak Toplam Akış Yüzeyi Optimizasyonu
  • Yeni Bir Çalışma Noktası Tanımlama ve Akış Optimizasyonu
  • Rotor Yarıçapını ve Kanat Pasajı Akış Optimizasyonu
  • Fanın sahip olduğu Özgül Hız İçin Kanat Hücum Kenarı Optimizasyonu
  • Salyangoz gövde ve rotor pasajı için akış hızı dağılımının tasarımı ve optimizasyonu
  • Salyangoz gövdeki Akış ayrımının ve havadaki tozun önlenmesi
  • Trapozoid şekilli Salyangoz gövdeler ile salyangoz gövde verimliliğini artırma

Aerodinamik Tasarım / CFD Analizi

Mekanik Tasarım/Stres ve Rezonans Kontrolü

Proje-İmalat-Montaj

Sonuç?

  • Titreşim seviyesi son derece düşük oldu
  • Toz Birikmesinden Kaynaklanan Durma Süreleri uzadı
  • 166 kWh %16 enerji tasarrufu

Düşük özgül hız/ Sırbistan Güçlendirici Fan Tasarımı

Olası Problem Oluşumları?

  • Düşük özgül hız(Nq24)
  • Yüksek Toz
  • Uzun rotor bıçakları gerekliliği

Sonuç?

  • Toz yapışması nedeniyle titreşim yok.
  • Tozla ilgili durma sorunları yok.

Farin Değirmeni Filtresi Fan Rotor Tasarımı

Olası Problem Oluşumları?

  • Mevcut kasa için pervane
  • Kapasite artışı

Sonuçlar?

  • İstenilen Kapasite sağlandı
  • Hedeflenen verimlilik sağlandı

Olası Problem Oluşumları?

  • Ara Kattaki Kirişlerde Çalışma
  • Alçak Ara Kat Yüksekliği
  • Yüksek Verimlilik ve Küçük Alan
  • Şasinin Yay Üzerindeki Rezonans Problemi

Sonuçlar?

  • Kapasite elde edildi.
  • Yüksek Verimlilik elde edildi
  • Titreşim Problemi Yok
  • Rezonans Sorunu Yok

Klinker Soğutucu Filtre Fan Rotor Tasarımı

Olası Problem Oluşumları?

  • Mevcut kasa için rotor
  • İstenen Verimlilik Artışı

Sonuçlar?

  • Yüksek Verimlilik elde edildi
  • Titreşim sorunu yok.

Fırın ID Fan Rotor Tasarımı

Olası Sorun Oluşumları?

  • Kapasite Artışı Eksikliği
  • İstenilen Verimlilik Eksikliği

Sonuçlar?

  • Giriş Cep Revizyonu
  • Talep edilen kapasite noktasına ulaşıldı.
  • Titreşim Sorunu Yok
  • Rezonans Sorunu Yok

Çimento Ø3380 Fırın ID Fan Rotoru

Olası Problem Oluşumları?

  • Mevcut konik fan kasası şekli
  • Gerekli Kapasite Eksikliği
  • Gerekli Yüksek Verimlilik
  • Yüksek Sıcaklık (460 C) dayanıklılık sorunları

Sonuç?

  • İstenen kapasite sağlandı.
  • Titreşim sorunu yok
  • Rezonans Sorunu Yok
  • Yüksek sıcaklıktan kaynaklanan mekanik problem yok

Düşük özgül hız (nq30) Fırın ID Fan Tasarımı

Olası Problem Oluşumları?

  • Gerekli Yüksek Verimlilik
  • Farklı çalışma Noktası
  • Uzun rotor bıçakları gerekliliği
  • Düşük özgül Hız(Nq30)
  • Toz birikimi

Sonuç?

  • Sağlanan Yüksek Verimlilik
  • Titreşim sorunu yok
  • Rezonans Sorunu Yok
  • Tozla ilgili durma sorunu yok

Fırın ID Fan Tozu Aşınma Analizi

Sorun?

  • Yüksek Aşınma Oranı

Hizmet kalitemizi artırmak adına internet sitemizde çerezler kullanmaktayız. Detaylı bilgi almak için Çerez Politikası sayfamızı inceleyebilirsiniz.